Zo werken wij

Voordat er een mooi magazine of opvallend boek ligt, doorlopen we een heel proces met je.
We bekijken samen welke stappen we moeten zetten om jouw idee te transformeren tot een prachtig product. Elke opdracht is uniek en vraag om z’n eigen aanpak

Conceptontwikkeling

Je denkt aan een magazine, boek, krant of andere uitgave voor je organisatie, club of merk. Om op de kaart te komen, een jubileum kracht bij te zetten of herinneringen tastbaar te maken. Wij nemen alle mogelijk- heden met je door en helpen het juiste concept te kiezen. Wat het ook wordt, we kijken eerst of het doel ermee bereikt wordt en of er een markt voor is. Conceptontwikkeling is bij ons niet oeverloos emmeren, maar knopen doorhakken. Aan de slag!

Boek Rotterdam Centraal 1

Zó bijvoorbeeld – Het nieuwe Rotterdamse Centraal Station was onmiddellijk een icoon voor de stad. CS wilde er een boek over maken. Het nieuwe Station centraal stellen zou niet genoeg zijn. Er moest ook ruimte zijn om afscheid te nemen van het oude. We kwamen op een driedelig boek in een cassette: een deel over het oude, een deel over de bouw en de nieuwe invulling van het gebouw en een ondernemersdeel.

NAC Zaken magazine 5

Zó bijvoorbeeld – Betaald voetbal-organisatie NAC Breda maakt voor elke wedstrijd programmaboekjes. Vier keer per jaar verschijnt er een huis-aan-huiskrant en drie keer per jaar wordt het zakelijke magazine uitgegeven. Voor deze uitgaven is Trichis (naast producent en distributeur) risicodragend uitgever. Over de inhoud hebben we nauw overleg met de opdrachtgever, maar over de financiering hoeft NAC Breda zich geen zorgen te maken.

Funding

Er ligt een goed plan, maar hoe krijgen we het gefinancierd? Als je budget niet toereikend is, kunnen wij de financiering organiseren door middel van mediaexploitatie. Trichis heeft een fabuleus team om advertenties te verkopen. We kennen de markt: lokaal, regionaal en landelijk. Ook kennen we de wereld van fondsenwerving, crowdfunding en contentmarketing. Als we eenmaal geloven in jouw plan, dan zorgen we dat het er komt: no cure no pay.

Redactie

Een magazine vraagt om een redactieformule: een verrassende afwisseling van verschillende soorten artikelen. Een boek heeft een boeiende en logische opbouw nodig, een redactiestructuur. Wij denken mee én werken mee aan de inhoud. We interviewen, schrijven, vertalen en verzorgen de eindreactie, zodat de teksten helemaal correct op het papier verschijnen. Vragen jouw teksten om bijpassende fotografie of illustraties? Ook dat regelen we voor je! Alles om jouw opdracht op te tillen en boven verwachting te maken.

Jeshua en Mariken galerij Het Industriegebouw

Zó bijvoorbeeld – Het Industrie-gebouw is hét pand voor creatives uit Rotterdam. De ontwikkeling van een verwaarloosd naoorlogs pand komt uiteindelijk in een boek, maar gedurende de twee jaar dat dit proces duurde, maakten we periodiek een mooie krant op stemmig papier. We interviewden ondernemers in het pand, schoten foto’s van de verbouwingen, praatten met de architect en zijn er uit bevlogenheid zelfs een etage gaan huren.

Welzijn magzine 4

Zó bijvoorbeeld – WelZIJN is een gratis magazine dat via displays aan de consument in Breda wordt aangeboden. Het werd tijd voor een nieuw jasje voor WelZIJN, het mocht frisser, hipper, meer van nu. De nieuwe vormgeving knalt eruit. De cover is altijd een feest van kleur en de teksten spetteren van enthousiasme. Nu wordt-ie veel vaker gelezen.

Grafische vormgeving

Ons team van grafisch vormgevers zorgt voor knallende vormgeving van jouw magazine of boek. Het ontwerp valt altijd samen met het redactionele gedachte. Soms zijn onze ontwerpen sober, soms eigenzinnig of juist klassiek. Wel altijd onderscheidend en aansluitend bij jouw doel en wens.

Drukwerk begeleiding

Elk product verdient de juiste drukker. Een die past bij de uitgave en de omvang daarvan, die de kwaliteit levert die je zoekt en die met de juiste planning kan leveren. Papiersoorten, stansvormen, veredeling, leeslinten zijn ons niet vreemd én kennen veel drukkers. De juiste match tussen drukker en jouw product kunnen we daarmee garanderen.

Boek De Blauwe revolutie

Zó bijvoorbeeld – De blauwe revolutie is een uitgave waarbij het eindproduct een duurzaam karakter moet hebben. Uiteraard is de uitgave gedrukt op FSC papier, voor het omslag is gekozen uit gerecycled koffiedroes. Precies in lijn met wat de blauwe revolutie wil uitstralen: Het is geschreven voor ondernemers met duurzame ambities.

Boek De Dug out recensie

Zó bijvoorbeeld – De Dugout is een ode aan verdwijnend Nederlands cultuurgoed: foto’s en verhalen over de met clubliefde en niet noodzakelijk met vakmanschap in elkaar geknutselde dugouts. Dit boek raakte een snaar bij veel sportjournalisten waardoor er veel free publicity was. Zo werd het boek besproken in Nieuwe Revu en in de zaterdagbijlage van AD.

Marketing

Sommige boeken vinden hun lezers vanzelf en andere hebben een steuntje in de rug nodig. Met publiciteitsacties en campagnes bijvoorbeeld. Ook de manier van presentatie in de boekhandel maakt uit: point of salesmateriaal, posters en displays. Wij kennen de weg in medialand en zetten slimme campagnes in op sociale media zodat niemand meer om het boek of blad heen kan. Natuurlijk zorgen we voor een ISBN-nummer en komen onze boektitels in de catalogi van New Book Collective.

Distributie

Het proces van boeken en bladen maken is rond als het product bij de lezer ligt. Die lezer opzoeken is waar het om draait bij distributie. Niet alleen door ervoor te zorgen dat het verkrijgbaar is bij iedere boekhandel, maar ook door het publiek op te zoeken en te vinden via slimme distributiemodellen. Voor elke uitgave zoeken we het juiste publiek. Het eigen distributiecentrum van Trichis brengt sponsored media, periodieken, magazines en kranten waar ze moeten zijn. Huis-aan-huis of naar een geselecteerd adressenbestand in geval van controlled circulation. We leggen stapels bij de supermarkt, de bibliotheek of in metrostations. We maken je uitgave zichtbaar.

NAC Zaken magazine 2

Zó bijvoorbeeld – De voorloper van NAC ZAKEN, het zakelijk magazine van NAC Breda, werd in het verleden alleen naar alle sponsoren verstuurd. Op advies van Trichis werd het een blad voor Westbrabantse ondernemers in het algemeen. Zo’n zakelijk magazine moet een bepaalde omvang en oplage hebben om interessant voor adverteerders te zijn. Bonus: die ondernemers zijn ook weer een vijver vol nieuwe sponsoren.

Nieuwsgierig naar wat we
voor jou kunnen betekenen?