Je hebt toch al een website en je bent toch al actief op sociale media? Vijf redenen waarom wij vinden dat een magazine niet mag ontbreken in jouw communicatie, marketing en branding.
1. Grote impact
Met een magazine val je letterlijk op de deurmat bij jouw klanten. En ook figuurlijk, want het biedt ruimte voor jouw unieke content; om te vertellen waarom jouw organisatie doet wat het doet en welke impact jullie hebben. En in tegenstelling tot een online bericht die verdwijnt als je niet op klikt, blijft je boodschap verpakt in een magazine tastbaar. Een mooi voorbeeld is het magazine GAST! dat wij maakten voor Stichting de Verre Bergen.
2. Vertel jouw verhaal
Jouw verhaal is uniek. Wij maken jouw verhaal fantastisch. Dat is namelijk de kern van alles wat wij doen. Een goede mix van need-to-know en nice-to-know informatie is daarbij ons uitgangspunt. Voor Nouwens Transport maakten wij het bedrijfsmagazine We are Nouwens Transport and we Deliver.
3. Betrouwbaar medium
Print heeft een lange houdbaarheidsdatum en wordt beschouwd als betrouwbaar medium. Een magazine is ook ideaal om aan storytelling te doen. Zo creëer je een sterke band met lezers. Voor het Nationaal MS Fonds maken wij het donateursmagazine MS Leeft. Via persoonlijke verhalen geven we de zenuwslopende ziekte MS een gezicht.
4. Altijd maatwerk
Elk magazine dat wij maken is uniek, want iedere klant is uniek. En door onze jarenlange ervaring in print en goede contacten met drukkerijen kunnen we binnen een korte tijd maatwerk leveren zonder dat je daarvoor de hoofdprijs betaald. De Casestudy naar succesvolle Rotterdamse basisscholen in kwetsbare wijken is een mooi voorbeeld van zo’n maatwerk publicatie.
5. Print en online samen
Verhalen gegeneerd voor het magazine kun je ook goed gebruiken als content voor je sociale mediakanalen. Een doorvertaling naar online is eenvoudig gemaakt, want de content is er dan al. Zo versterken print en digitaal elkaar, zeker wanneer het gaat om naamsbekendheid. Voor Uniglobe Westland maakten wij het Travel Café Magazine.